Visie

Identiteit

Iedere leerling wordt gezien en geholpen in de zoektocht naar een eigen identiteit.

Ontwikkeling

Leerlingen ontwikkelen zich op een breed vlak om zelfstandig en zelfredzaam te worden en een plek te kunnen vinden in de maatschappij.

Samenwerking

De samenwerking met ouders is onmisbaar voor de optimale ontwikkeling van de leerling.

Duurzaamheid

Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. Wij hebben respect voor onze planeet en geven dit door aan onze leerlingen.

Onze leerkrachten

Ester

Jeroen

Debbie

Rowan

Inrichting van de klas

Plattegrond klaslokaal

Inrichting klaslokaal

De inrichting van het klaslokaal heeft een rustige basis zodat de leerlingen niet te veel prikkels krijgen. Er zijn handige kasten gemaakt, zodat alle materialen hun eigen plek hebben. De leerlingen zitten in groepjes, zodat ze tijdens de verwerking samen kunnen werken.

Kleine klassen

Op basisschool de Oogst zitten maximaal 20 leerlingen in de klas. Op deze manier is de begeleiding tussen de leerkracht en de leerling optimaal en wordt iedere leerling gezien in de klas.

Screentable leerkracht

De screentable van de leerkracht staat in verbinding met die van de leerlingen. Zo kan de leerkracht het werk van de kinderen nakijken.

Onderwijsassistent

In iedere groep is de gehele dag een onderwijsassistent aanwezig. Zij geeft de zwakkere leerlingen voorafgaand aan de les pre-teaching, zodat de leerlingen tijdens de instructie van de leerkracht de leerstof beter tot zich kunnen nemen. Ook zal de onderwijsassistent leerlingen uit de klas individueel of in groepjes extra begeleiden.

Screentables leerlingen

Alle leerlingen vanaf groep 3 hebben een screentable als tafel. Op deze manier kunnen de leerlingen duurzaam werken, omdat er geen papier meer nodig is. Alle werkboeken van de kinderen zijn gedigitaliseerd en met een speciale pen kunnen ze gewoon op deze tafel schrijven, alsof het een echt werkboek is. Het werk slaan de leerlingen op en de leerkracht kan via zijn eigen screentable het werk van de leerling oproepen en nakijken. In de kleuterklassen staan 2 screentables waar de kinderen aan kunnen werken.

Klaslokaal

(1) Het digibord
(2) Materialenkast
(3) Beeldschermtafels
(4) Presentatie desk
(5) Regiescherm


Projecten

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form, by injected humour.

Burgerschapsvorming

Burgerschapsvorming is een project dat het gehele jaar doorloopt. We bezoeken verschillende musea en brengen met de leerlingen uit de bovenbouw de rechtbank en de Tweede Kamer.

Onderzoekend leren

Vanaf groep 3 doen de leerlingen 4 projecten per jaar waarbij de leerlingen van groep 3, 4 en 5 bij elkaar zitten en de leerlingen van groep 6, 7 en 8. Deze projecten zijn gericht op onderzoekend leren. We stimuleren de leerlingen om samen te werken, probleem op te lossen, kritisch te denken, creatief te denken en te communiceren met elkaar.

Rijke leeromgeving

In de kleuterklassen werken we met projecten die het spelend en onderzoekend leren stimuleren. Iedere 6 weken is er een nieuw project in de klas en leren de kleuters over dit onderwerp.

Kanjertraining

Op onze school geven wij de kinderen Kanjertraining, zodat de kinderen leren om voor zichzelf en anderen op te komen. Ze leren om een sociale burger te zijn met als motto wat je meemaakt is interessant, vervelend of naar, maar hoe je er mee omgaat is belangrijker.

Landenproject

Een voorbeeld van het onderzoekend leren is het project landen. Kinderen leren op verschillende manieren informatie te verzamelen over een land en presenteren dit aan het einde van het project.

Boekenmarkt

Met de start van de Kinderboekenweek houden wij met de kinderen een boekmarkt. Kinderen kunnen elkaar tijdens deze markt enthousiasmeren over boeken die zij al gelezen hebben en de boeken verkopen aan elkaar.